Lista teme de proiect Inteligenta Artificiala(IA)

January 1, 2009 at 8:44 pm Leave a comment

1. Problema celor 8 regine. Să se plaseze 8 regine pe o tablă de şah a.î. acestea să nu se
atace reciproc. O regină atacă orice poziţie aflată pe acelaşi rând, coloană sau diagonală.

Problema se va rezolva folosind strategia de căutare în adâncime.

2. Să se rezolve problema celor 8 regine folosind strategia de căutare pe nivel.

3. Problema misionarilor şi canibalilor. 3 misionari şi 3 canibali se află pe unul dintre
malurile unui râu, împreună cu o barcă ce poate trasporta la un moment dat unul sau doi
oameni. Se cere să se găsească o modalitate de a-i transporta pe toţi pe celălalt mal,
fără a permite la vreun transport ca numărul de canibali dintr-o locaţie să depăşească
numărul de misionari.

Problema se va rezolva folosind strategia de căutare pe nivel.

4. Să se rezolve problema misionarilor şi canibalilor folosind strategia de căutare în
adâncime.

5. Problema colorării hărţilor. Fiind dată o hartă cu n ţări, se cere o posibilitate de colorare a
hărţii utilizând cel mult 4 culori, a.î. două ţări cu frontieră comună să fie colorate diferit.

Problema se va rezolva folosind strategia de căutare pe nivel.

6. Să se rezolve problema colorării hărţilor folosind strategia de căutare în adâncime.

7. Problema labirintului. Se dă un labirint de dimensiuni m x n. Fiecare element al matricii
labirintului reprezintă o cameră a acestuia (camerele aflate pe margine au sau nu ieşire
din labirint). Într-una din camere, având coordonatele (x,y), cunoscute, se găseşte un
om.

Să se folosească strategia de căutare pe nivel pentru a găsi cel puţin o ieşire din
labirint.

8. Să se rezolve problema labirintului folosind strategia de căutare în adâncime.

9. Să se rezolve problema labirintului folosind strategia de căutare A*.

10. Problema navigării unui robot pentru livrarea poştei. Se dă un careu 8 x 8 reprezentând
un palier al unei instituţii, în care un robot aflat la o poziţie iniţială dată va naviga pentru
a livra poşta la câteva locaţii, de asemenea cunoscute. Mişcările sale se efectuează la
stânga, dreapta, sus şi jos. Să se găsească o rută prin care robotul livrează poşta la toate
locaţiile precizate şi se întoarce la poziţia iniţială.

Se va folosi strategia de căutare pe
nivel.
11. Să se rezolve problema navigării robotului folosind strategia de cost uniform.

12. Să se rezolve problema navigării robotului folosind strategia de căutare în adâncime.

13. Să se rezolve problema navigării robotului folosind strategia de căutare A*.

14. Se consideră problema Lupul, capra şi cu varza: un ţăran trebuie să transporte de pe un
mal al unui râu pe celălalt mal un lup, o capră şi o varză, astfel încât să nu lase împreună
(pe un mal sau în barcă) lupul cu capra sau capra cu varza. Care sunt transporturile ce
trebuie efectuate?

Se va folosi strategia de căutare pe nivel.

15. Să se rezolve problema Lupul, capra şi cu varza folosind strategia de căutare în
adâncime.

16. Problema SUDOKU. Să se completeze un pătrat 9×9 cu cifre de la 1 la 9, a.î.:
a. fiecare linie să conţină toate cele 9 cifre
b. fiecare coloană să conţină toate cele 9 cifre
c. cifrele să nu se repete în pătratele 3×3 marcate

I.A. Modulul 1. Strategii de căutare
1-21
Iniţial, se plasează în careu o parte din cifre, în proporţie de 10%-50%, în funcţie de nivelul
de dificultate dorit.

Un exemplu de date de intrare:

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

<

Să se rezolve problema folosind strategia de căutare pe nivel.

17. Să se rezolve problema SUDOKU folosind strategia de căutare în adâncime.

18. Să se rezolve problema SUDOKU folosind strategia de căutare A*.

19. Să se rezolve problema 8-puzzle folosind strategia de căutare A*.

20. Cumpărături într-un magazin. Într-un magazin se găsesc spre vânzare n produse. Un
cumpărător, care dispune de o sumă de bani s, doreşte să cheltuiască în acest magazin
toată suma de care dispune, dar fără a cumpăra două produse de acelaşi fel. Cunoscând
preţul fiecărui produs, afişaţi cum poate cumpărătorul să îşi cheltuiască banii.
Rezolvaţi
problema folosind strategia de căutare A*.

21. Problema cavalerilor. La curtea regelui Arthur s-au adunat n cavaleri. Fiecare dintre ei are
printre cei prezenţi cel puţin un duşman. Verificaţi dacă Merlin, consilierul regelui, poate
să îi aşeze pe cavaleri la o masă rotundă astfel încât nici unul dintre ei să nu fie alături de
vreun duşman al său. Rezolvaţi problema folosind strategia de căutare A*.

22. Conductă de gaz. O echipă de instalatori are la dispoziţie n tipuri de ţevi, diferenâiate
prin lungime. Din fiecare tip există un anumit număr de ţevi. Instalatorii vor să monteze
o conductă de lungime L folosind ţevile disponibile, cel puţin câte o ţeavă din fiecare tip.

Cunoscând lungimile celor n tipuri, afişaţi o soluţie de construire a conductei folosind
strategia de căutare A*.

23. Turnuri de cuburi. Se dau n cuburi numerotate 1,2,..,n de laturi Li şi culori C
i, i=1..n. Să
se afişeze turnurile care se pot forma cu p cuburi din cele n disponibile, astfel încât:
• laturile cuburilor din turn să fie în ordine crescătoare;
• culorile a oricare două cuburi alăturate să fie diferite.
Rezolvaţi problema folosind strategia de căutare A*.

24. Să se rezolve problema turnurilor din cuburi folosind strategia de căutare pe nivel.

25. Să se rezolve problema turnurilor din cuburi folosind strategia de căutare în adâncime
limitată.
I.A. Modulul 1. Strategii de căutare
1-22
26. Problema chestionarelor. Se dă un set de n întrebări, numerotate 1,2,..,n, fiecare
întrebare fiind caracterizată printr-un punctaj propriu. Să se elaboreze variantele de
chestionare care să aibă între a şi b întrebări, iar întrebările care alcătuiesc fiecare
chestionar să totalizeze un număr de puncte între p şi q.

Rezolvaţi problema folosind
strategia de căutare A*.

27. Să se rezolve problema chestionarelor folosind strategia de căutare pe nivel.

28. Concurs de orientare turistică. Într-un traseu pregătit pentru un concurs de orientare
turistică există n centre de control. La trecerea printr-un centru de control concurenţii
acumulează un anumit punctaj. Se cunosc punctajele aferente tuturor centrelor de
control. Concurenţii trebuie să străbată un traseu care să treacă prin cel puţin p puncte
de control şi cel mult q, prin fiecare punct o singură dată, aşa încât punctajul acumulat în
prima jumătate a traseului să fie mai mare decât punctajul acumulat în a doua jumătate;
două centre care au punctaj mai mic decât o valoare b data nu pot fi consecutive în
traseu. Care sunt traseele posibile? Rezolvaţi problema folosind strategia de căutare A*.

29. Să se rezolve problema concursului de orientare turistică folosind strategia de căutare în
adâncime limitată.

30. DOMINO. Se consideră un joc DOMINO format din n piese, fiecare piesă având înscrise în
ordine două numere din mulţimea {1,2,3,4,5,6}. Să se afişeze cel mai lung lanţ care se
poate construi cu piesele date, ştiind că două piese aflate pe poziţii consecutive în lanţ
trebuie să respecte condiţia ca primul număr înscris pe cea de-a două piesă să coincidă
cu al doilea număr înscris pe prima piesă.

Rezolvaţi problema folosind strategia de
căutare A*.

31. Concediu. O familie care doreşte să-şi petreacă concediul călătorind cu maşina, a stabilit
iniţial un număr de n oraşe pe care să le viziteze. Membrii familiei cunosc numărul de
obiective turistice existente în fiecare oraş. Pentru ca familia să fie sigură că a petrecut
un concediu reuşit condiţiile sunt:
• trebuie să viziteze un număr minim de obiective;
• oraşul cu numărul de ordine y trebuie obligatoriu inclus în traseu, deoarece acolo
locuiesc nişte rude ale familiei;
• numărul total al obiectivelor trebuie să fie cel puţin nr.
Care este traseul urmat?

Rezolvaţi problema folosind strategia de căutare A*.

Entry filed under: Facultate. Tags: .

Tema de casa Sisteme tolerante la defecte(STD) Care sunt cele mai cerute limbaje de programare?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Calendar

January 2009
M T W T F S S
    Apr »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Most Recent Posts


%d bloggers like this: